March 16, 2009

Mandag kl. 15:45 (Trivialdekadencen)

Røven ud af bukserne i hans skød
Rør blidere omkring hullet
Imens slikker katten sig mellem benene
med tungen lige i munden
Javel frøken, prøver at følge med
Drejer mig rundt, forvreden i vellyst
Jeg har simpelthen så ondt, du må ikke komme
Den strækker armene i vejret
sætter kløerne fast i tæppet
Lyset bliver tændt i vinduet overfor
Han skifter stilling
(Præferencestillingen, som Sébastien plejer at indtage)
Der er altid så vådt, vådt, vådt
Vi skal altid gå i seng sammen
Balthus lægger op til os
Vådt, vådt, vådt
Den rigtige Balthus–maleren– havde nok i at nedlægge mindreårige
Han klapper videre imens jeg vender og vrider mig
Baltus nej, kløerne op derfra
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, frække kat
Han (vi plejer at sige den) genoptager legen
med sig selv
Skulle DU ikke tidligt i seng
Lyset er tændt i alle vinduerne
i bygningen overfor
I hans øjne ses forskellige dyr fra barndommen
i fantasien
Jeg savner barndommen og udskejelserne
Du spurgte om noget
Jeg er øm, men intet føles bedre
Lyset trænger til flamme på bordet
Pas dit eget, dumrian
Nu flammer vi op
Jeg kommer
Jeg kommer ikke